Skip to main content

Movie Park Germany investeert in nieuwe infrastructuur en familievriendelijk aanbod

Movie Park Germany investeert in nieuwe infrastructuur, de algemene uitstraling van het park en gaat consequent door met haar kwaliteitsstrategie. Een nieuwe toevoeging voor het Hollywood thema is de nieuwe ‘’Gate 1’’ souvenirwinkel, die aanvulling geeft op de recent geopende ‘’Movie Park Studio Tour’’ achtbaan met souvenirs en horeca opties. Een compleet nieuwe speel wereld voor het ‘’Santa Monica Pier’’ themagebied, meer schaduwplekken voor de gasten en digitale wachtborden staan ook op het productieschema voor dit jaar. Om Hollywood in Duitsland nog beter te laten klinken, wordt in het hele park een nieuw geluidssysteem en 250 nieuwe luidsprekers toegevoegd voor geluid van filmkwaliteit op de set. Dit seizoen hoopt het park ook op een grote herschrijving van het script: De populaire stuntshow “Crazy Cops New York” en de attracties die de afgelopen twee jaar vanwege de pandemie gesloten waren, wachten op hun comeback vol actie.

“Na de opening van onze nieuwe hoofdattractie ‘Movie Park Studio Tour’ vorig jaar,
richten we ons nu steeds meer op een kwalitatieve upgrade van het park en zijn
infrastructuur voor en tijdens het seizoen 2022,” zegt algemeen directeur Thorsten
Backhaus. “Daarbij investeren we niet alleen in nieuwe aanbiedingen en de algemene
uitstraling van het park, maar spelen we ook specifiek in op de wensen van onze
gasten en wijden we ons aan onderwerpen die een belangrijke rol spelen voor hun
bezoek.”

Nieuwe souvenirwinkel Gate 1

De blockbuster-ervaring rond de familieachtbaan “Movie Park Studio Tour”, die vorig
jaar werd geopend voor het 25-jarig bestaan van het park, wordt verder uitgebreid. De
nieuwe “Gate 1” winkel laat gasten nog dichter in de wereld van de filmstudio’s duiken.
Naast souvenirartikelen die verband houden met het park en de nieuwe Multi
Dimension Coaster, worden hier ook specialiteiten van Dunkin’ Donuts aangeboden,
die de pauze van de gasten van het filmen in Hollywood in Duitsland verzachten en op
het aangrenzende buitenterras kunnen worden genuttigd. ‘’Gate 1’’ zal dienen als uitgang voor zowel de waterattractie ‘’Excalibur – Secrets of the Dark Forst’’ als de ‘’Movie Park Studios Tour’’ en zal het themagbied ‘’The Hollywood Studio Set’’ nog completer maken.


Momenteel bekijkt het productieteam van Movie Park Germany ook naar mogelijkheden voor toepasselijke samenwerkingen met bijvoorbeeld bekend Youtube kanaal ‘’Ride Review’’. Daarnaast is het productieteam druk bezig om de officiële soundtrack van de ‘’Movie Park Studios Tour’’, componeerd door IMAscore, uit te brengen op vinyl en te verkopen bij ‘’Gate 1’’ tijdens dit seizoen.

Nieuw geluidssysteem in het park

Een echte Hollywood blockbuster leeft ook van een goede soundtrack en muziek! Met
een volledig nieuw site sound system, dat ook wordt gebruikt in wereldberoemde parken zoals Disneyland Paris en Universal Studios, wil Movie Park een meer meeslepende totaalervaring creëren voor zijn individuele themawerelden en deze aanvullen met cinematografische muziek op basis van recente technologie. De geluidsoverdracht zal volledig digitaal zijn. In totaal zullen 250 luidsprekers van de nieuwste generatie worden geïnstalleerd en op kleur worden afgestemd.

Comeback van de stunt show, Lost Temple, Time Riders en Roxy 4-D

Na twee jaar van de Coronapandemie plant Movie Park dit seizoen een belangrijke
scèneverandering: De “Roxy 4-D” bioscoop, “The Lost Temple” en “Time Riders”
zouden weer in gebruik worden genomen – als de huidige Covid-19 regels het
toelaten. Ook de “Crazy Cops New York” stuntshow zou weer op het dagelijkse
draaiboek komen te staan. Het populaire Folco-team keert terug uit Italië met een
huidig wereldrecord en zal in het seizoen 2022 opnieuw voor een spectaculaire sfeer
zorgen met piepende banden, verbluffende stunts en explosieve scènes. Vorig jaar in
Milaan slaagde de stuntcrew erin een wereldrecord te vestigen voor de snelste
bandenwissel op een tweewieler – één van de vele stunts die ook dit jaar hun plaats
zullen vinden in de show. Ook voor de toekomst staat er nog meer actie op stapel: Het
creatieve team van Movie Park werkt al aan een nieuw concept voor de verhaallijn en
de set voor het seizoen 2023. Momenteel voert het park een uitgebreide enquête en
marktonderzoek uit om specifiek in te gaan op de ideeën en wensen van gasten.

Elektrische oplaadpunten

Ook Movie Park Germany zet zich steeds meer in voor klimaatbescherming en
duurzaamheid. Zo worden nog voor het begin van het seizoen twaalf nieuwe
elektrische oplaadpunten voor de gasten voor de hoofdingang in gebruik genomen.
Elk oplaadpunt heeft een capaciteit van 22 kW. Een gemiddelde elektrische auto met
een accu van 40 kWh is daarmee in 2 tot 2,5 uur volledig opgeladen. Informatie over
de gebruiksvoorwaarden zal binnenkort beschikbaar zijn op de website van het park.

Nieuwe speelwereld op Santa Monica Pier

Actiescènes zijn niet alleen voor volwassenen. Daarom wordt tijdens het seizoen een
grote nieuwe speelwereld voor kinderen gebouwd in het themagebied “Santa Monica
Pier”. Hiervoor wordt de voormalige “Little Harbor” vervangen door een compleet
nieuwe versie. In samenwerking met de fabrikant eibe, de nummer één aanbieder van
duurzame en veilige speeltoestellen, wordt een speciaal voor Movie Park ontworpen
Baywatch-toren inclusief glijbaan en geïnspireerd op de Californische stranden,
gerealiseerd. Verder worden er thematisch passende speeltoestellen, zoals een grote
klimvis en trampolines, toegevoegd. Een bijzonder hoogtepunt is de geïntegreerde
waterspeelplaats.

Wachttijddisplays

Zelfs Hollywoodsterren en VIP-gasten moeten soms wachten. Voor een betere
planning en om de gasten een overzicht te geven, installeert Movie Park Germany in
de loop van het seizoen digitale wachttijddisplays in het park, en vervult daarmee
tegelijkertijd een lang gekoesterde wens van zijn gasten.

Nieuwe afdelingsdirecteur

Movie Park Germany heeft vlak voor de start van het nieuwe seizoen Sven Hoter verwelkomd als nieuwe directeur van de F&B afdeling. Met hem en zijn jarenlange expertise zal de F&B afdeling van het park in de toekomst verder ontwikkeld worden en zullen nieuwe aanbiedingen gecreëerd worden.

Als een van de nieuwe hoogtepunten in zijn productportfolio richt Movie Park
Germany samen met zijn jarenlange partner Coca-Cola drie freestyle stations in het
park in. Precies op tijd voor de start van het seizoen kunnen de gasten dan hun eigen
drankjes mixen met verschillende smaken.

Nieuwe banken, sanitaire voorzieningen en zonneschermen

Tijdens het seizoen worden projecten hervat die stil stonden vanwege de Covid-19
pandemie. Zo zullen onder meer de eerste sanitaire voorzieningen worden
gerenoveerd en heringericht. In totaal staan er 50 nieuwe gethematiseerde bankjes op
het draaiboek. Om meer bescherming tegen de zon te bieden, zullen sommige
drukbezochte zones in de schaduw worden gezet.

Meer Halloween

In het seizoen 2022 staat er nog meer filmgerelateerd plezier op de planning. Movie
Park breidt niet alleen zijn openingsdagen in september uit, maar voegt ook vier extra
Halloween-evenementdagen toe om de hartslag van de gasten op te drijven. Voor
iedereen die niet kan wachten om het donker tegemoet te treden, begint het
Halloween Horror Festival al op 24 september en eindigt uiteindelijk op 13 november.
Op een totaal van 27 evenementendagen zal het donkerste uur van het jaar dan
opnieuw toeslaan voor de bezoekers. Hierdoor zullen de Horrorwood Studios langer
dan ooit tevoren hun deuren openen!

Movie Park Germany is vanaf 25 maart om 10:00 uur weer toegankelijk voor bezoekers.

Leave a Reply